Forum Virtual Stupidity Strona Główna Virtual Stupidity
Polska Gildia World of Warcraft na serwerze Sunwell
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Macra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Virtual Stupidity Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Protimus




Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Wto 23:39, 21 Lut 2012    Temat postu: Macra

Wpisujcie przydatne macra. Macro na debug recounta :
/run local f = CreateFrame("frame",nil, UIParent); f:SetScript("OnUpdate", CombatLogClearEntries)
/script CombatLogClearEntries()


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bigluki




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilkowice/ Bielsko- Biała

PostWysłany: Śro 13:41, 22 Lut 2012    Temat postu:

Makro do castowania Mindflay dla Priest Shadow

/cast [nochanneling:Mind Flay] Mind flay


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 15:58, 22 Lut 2012    Temat postu:

Makro na oddalenie kamery(dalej niż normalnie jest to możliwe) .Po klinięciu oddalamy kamere Smile

/script SetCVar("cameraDistanceMax",40)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Protimus




Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 13:05, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Może trochę późno ale myślę, że przyda się napisać jak w ogóle się macra robi Wink

Makra to proste skrypty, składające się z samego tekstu - komend, które następnie można umieścić na pasku i używać jak normalny czar. Okienko z makrami i ich tworzeniem znajduje się w głównym menu (ESC) lub po wpisaniu /m lub /macro. Poniżej dowiecie się jak je bardzo łatwo stworzyć i do siebie dostosować. W dziale download znajdziecie gotowe już przykłady.


Poprzez poniższe macro użyjemy umiejętności Heroic Strike, 2 trinketów (13. i 14. miejsce w ekwipunku), i zależnie czy jesteśmy w battle/defensive stance, wyczarujemy umiejętność Overpower lub Revenge.
/cast Heroic Strike
/use 13
/use 14
/cast [stance:1] Overpower; [stance:2] Revenge

Do tworzenia makr nie potrzeba znać żadnego specjalnego języka typu C++, Perl czy Python. Wszystko składa się z kilkunastu najprostszych komend. Cały "kurs" pisania macra postanowiłem po prostu napisać jako spis i krótki ich opis.

Warunki
Prawie każda komenda składa się z 3 części - /nazwa_komendy [warunki] cel; [warunki] cel; cel. Części warunki i cel można powtarzać bez przepisywania komendy - gdy nie spełnią się 1. warunki, zostają sprawdzone czy 2. warunki się zgadzają - jeżeli tak, to zostaje wykonany 2. cel, jeżeli nie, zostają sprawdzone 3. warunki (jeżeli są). Przykładowo:

/cast [nocombat] Charge; [combat,stance:3] Intercept; Berserker Stance
Powyższe macro użyje umiejętności Charge, gdy nie znajdujesz się w walce; gdy jesteś w walce i w pozycji Berserker Stance - użyje umiejętności Intercept; w przeciwnym wypadku włączy Berserker Stance.

Poniżej znajdziecie listę warunków. Gdy chcecie osiągnąć odwrotny efekt, dodajcie przed warunkiem dopisek "no". "combat" - sprawdza czy jesteś w walce; "nocombat" sprawdza czy nie jesteś w walce.

help — cel jest sojusznikiem
harm — cel jest wrogiem
exists — cel istnieje
dead — cel jest martwy
stance:0/1/2/.../n — w danej pozycji/formie
stealth — włączony tryb stealth
modifier:shift/ctrl/alt lub mod:shift/ctrl/alt — dany klawisz jest aktywny
button:1/.../5 lub btn:1/.../5 — macro zostało włączone danym przyciskiem myszki
equipped:typ itemu — dany typ itemu jest w ekwipunku
channeling:nazwa czaru — channel'ujesz dany czar
actionbar:1/.../6 — pasek czarów o danym numerze jest aktywny
pet: — dany pet jest aktywny
combat — w walce
mounted — na mouncie
swimming — pływasz
flying — na latającym mouncie/pozycji & w powietrzu
flyable — w strefie gdzie można latać
indoors — w budynku, jaskini, instancji
outdoors — j.w. ale odwrotnie
party — cel jest w twoim party
raid — cel jest w twoim party/raidzie
group:party/raid — jesteś w party/raidzie
target=xxx/player/mouseover/focus — dana linijka kodu zostanie wyegzekowana na: graczu z imieniem xxx/tobie/graczu który wskazuje twój kursor myszki/twoim focusie


Komendy

#showtooltip Pyroblast - Macro posiada ikonkę i tooltip czaru Pyroblast. Zwykle pisze się to w prawie każdym makrze, na samym początku. Można pominąć nazwę czaru, wtedy automatycznie dopisuje opis.
/use 3 1, /use 13, /use Conjured Croissant - używa 1. item z 3. backpack'a; używa 13. item w ekwipuku (trinket), używa item o nazwie Conjured Croissant
/equip 3 1, /equip Warglaive of Azzinoth - zakłada dany item.
/target nazwa_celu - Zaznacza dany cel. Nazwy nie trzeba pisać do końca.
/assist nazwa_celu - Zaznacza cel twojego celu (gdy Wiewiorka ma zaznaczony Orzech, /assist Wiewiorka zaznaczy Orzech).
/cleartarget - Odznacza (kasuje aktualny cel)
/petattack nazwa_celu - Pet zaczyna atakować dany cel.
/petfollow - Pet zaczyna za tobą podążać, przestając atakować poprzedni cel.
/petautocaston, /petautocastoff, /petautocasttoggle - W(y)łącza auto-czarowanie danej umiejętności.
/cast Arcane Shot - czaruje daną umiejętność.
Przed nazwą czarów takich jak Stealth, Auto Shoot czy Retribution Aura (które, gdybyśmy cały czas spamowali, to będą się nawzajem wyłączać i włączać), możemy dodać wykrzyknik - komenda ta zostanie użyta tylko wtedy, gdy nie mamy danego buffu na sobie. Przykład: /cast Stealth będzie naprzemiennie włączało i wyłączało niewidzialność, zaś /cast !Stealth będzie tylko wtedy wchodzić w Stealth, gdy w nim nie jesteśmy. UWAGA: Nie działa to jednak przy zwykłych buffach jak np. Arcane Intellect, gdyż ponowne rzucenie tego buffu na gracza, który już go ma na sobie, po prostu odświeży długość trwania danego buffu.
/castsequence reset=shift/combat/target/dead Immolate, Corruption, Curse of Agony, Siphon Life - Przy każdym użyciu tego makra, zostaje użyty inny, następny czar.
Przed nazwami czarów można dodać atrybuty reset=, które powodują reset sekwencji (macro wróci do 1. czaru w kolejce): n - po n sekundach od ostatniego użycia; shift/ctrl/alt - gdy użyjesz macro z wciśniętym przyciskiem; combat - gdy skończysz walkę; target - gdy zmienisz cel; dead - gdy twój bieżący cel zginie. Podany przykład może bardzo ułatwić dps warlockiem.
/castrandom nazwa_czaru, nazwa_czaru, nazwa_czaru - używa jeden losowo wybrany czar
/stopcasting - natychmiastowo kończy casting (czarowanie, channeling)
/startattack - zaczyna atakować dany cel
/cancelaura Blessing of Sacrifice - kasuje dany buff
/cancelform - wraca do normalnej, 'człowieczej' formy
/dismount - schodzi z mounta

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Protimus dnia Czw 14:47, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzykita
Ojciec założyciel



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:05, 26 Kwi 2012    Temat postu:

To powyżej to sprawdzone czy przepisane ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Protimus




Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 20:55, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Podałem link do źródła a przekleiłem bo nie wszyscy lubią co chwila na innej stronie siedzieć. Co do sprawdzenia to sam już sprawdziłem część z tego co tu pisze i działa bardzo sprawnie, więc nie widzę powodu dla którego miałbym nie pokazać tego innym. Jeśli wprowadziłem w błąd to poszukam rzetelniejszych informacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzykita
Ojciec założyciel



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 22:55, 26 Kwi 2012    Temat postu:

A linka nie zauważyłem, sorry ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Virtual Stupidity Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin